75 років інновацій та рекордів: JCB відмічає ювілей
23 жовтня 1945 року в невеликому гаражі містечка Аттоксетер (Стаффордшир) Джозеф Сиріл Бамфорд виготовив перший причіп-самоскид, який потім продав за 45 фунтів на місцевому ринку.
З цього моменту почалася історія JCB, яка налічує 75 років технічних досягнень і професійних рекордів. У найскладніші часи компанія не припиняє інвестиції в створення інноваційних продуктів.
У 1953 році Джозеф Сиріл Бамфорд випустив екскаватор-навантажувач JCB Mk 1 – унікальну для того часу комбіновану модель з відвалом з гідравлічним приводом, яку вперше прикрасив логотип JCB. На початку 60-х компанія розгорнула виробництво цілого ряду нових моделей машин, які зробили революцію в будівельній індустрії, багаторазово зменшивши потребу в робочій силі.
У 1962 році JCB здивувала ринок демонстрацією «танцюючих екскаваторів» (JCB Dancing Diggers), а також почала світову експансію з відкриття першої іноземної філії в Нідерландах. Роком пізніше був розпочатий випуск моделі екскаватора-навантажувача JCB 3C, яку сьогодні ринок визнає класичною.
З 1975 року починається нова ера розвитку компанії: її главою стає син засновника Ентоні Бамфорд, який значно розширює виробничі потужності і продуктові лінійки, одночасно інвестуючи в нові розробки. А через два роки в асортименті JCB з’являється телескопічний навантажувач Loadall, що став одним з найпопулярніших продуктів в історії компанії.
У 1979 році приймається рішення про відкриття виробництва в Індії. Сьогодні заводи компанії розташовані в Нью-Делі, Пуні і Джайпурі – це найбільший ринок JCB після Великобританії.
1985 рік – компанія виробляє свій 100 000-й екскаватор-навантажувач, а також починає випуск інноваційної моделі 3CX Sitemaster, яка пізніше увійде в число найбільш продаваних у світі. У 1987 році прем’єр-міністр Великобританії Маргарет Тетчер приїжджає з візитом в штаб-квартиру JCB і виводить готову машину з конвеєра.
У 1988-му компанія випускає екскаватор-навантажувач JCB GT. Він рухається зі швидкістю 100 миль / год, збираючи натовпи шанувальників при кожній своїй появі. Компанія широко використовує «гоночну» новинку в рекламних цілях. А в 1990 році був запущений у виробництво перший в світі високошвидкісної трактор – JCB Fastrac, на розробку якого було витрачено 12 млн фунтів. І не дарма: JCB Fastrac штурмом взяв світ сільськогосподарського виробництва і закріпився на ринку як незамінна для аграріїв машина. В цей же час було розпочато випуск екскаватора-навантажувача 2CX, а трьома роками пізніше – більш компактної його варіації 1CX.
У 1994 році на честь Джозефа Сиріла Бамфорда був названий новий сорт жовтих троянд «Mr.JCB», прем’єра якого відбулася на виставці квітів у Челсі.
У 2004-му з конвеєра JCB зійшов 500 000-й екземпляр машини. Для досягнення цього показника компанії знадобилося 60 років. Наступні 0,5 млн машин були виготовлені набагато швидше – за 9 років. В цьому ж році компанією JCB був зроблений вирішальний крок – розпочато виробництво власних двигунів Dieselmax на підприємстві JCB Power Systems в Дербіширі.
У 2005 році було анонсоване найбільше замовлення в історії компанії – контракт ціною в 140 млн. доларів на поставку високошвидкісних екскаваторів-навантажувачів для потреб армії США.
Брак інженерів для виробництв компанії спонукала лорда Бамфорда заснувати в 2010 році Академію JCB в Ростері (Стаффордшир), щоб готувати компетентних фахівців і індустріальних лідерів майбутнього.
У 2012 році виробничі майданчики JCB з’явилися в Бразилії – почав роботу новий завод в штаті Сан-Паулу. Практично одночасно компанія отримала замовлення від бразильського уряду вартістю 60 млн. фунтів на виготовлення понад 1000 екскаваторів-навантажувачів.
У 2015 році компанія відзначила своє 70-річчя, представивши ринку чергову інновацію – зменшений на 35% кузов нового екскаватора 3CX Compact, призначений для перевантажених будмайданчиків.
200 000 телескопічних навантажувачів Loadall – новий рубіж, який JCB успішно подолала в 2016-м. Щоб реалізувати перші 100 000 машин, компанії знадобилося майже 30 років, наступні 100 000 навантажувачів були продані менш ніж за 10 років. В цьому ж році компанія відзначила випуск стотисячного міні-екскаватора і 25-річний ювілей виробництва революційного трактора Fastrac.
У 2017-му обороти JCB досягли позначки 8 млрд. доларів. В цей же період компанія відсвяткувала 40 років з моменту початку виробництва Loadall і випуск 500-тисячного двигуна Dieselmax. А 2018 рік ознаменувався презентацією першого в історії JCB електричного міні-екскаватора 19C-1E, який може працювати в приміщенні, під землею і в населених міських районах. У цьому ж році була запущена надзвичайно успішна серія гусеничних екскаваторів X і розпочато виробництво самоскидів.
В червні 2019 року компанія потрапила в Книгу рекордів Гіннеса: трактор Fastrac One розвинув швидкість 103,6 миль/год, чтавши новим світовим рекордсменом. Після цього JCB задалася амбітною метою – побити свій власний рекорд та розробила Fastrac Two – легшу та більш обтічну модель трактора, яка показала неймовірну швидкість – 153,8 миль/год.
750-тисячний екскаватор-навантажувач зійшов з конвеєра в березні 2020 року, як раз напередодні пандемії COVID-19. Виробничі лінії зупинись в карантин, однак JCB продовжувала надавати допомогу людям в умовах самоізоляції: шеф-кухарі в Індії і Великобританії приготували для них на замовлення компанії більше 200 000 страв. JCB також відкрила свій Інноваційний центр в Ростері, щоб співробітники могли виготовити медичні захисні козирки на 3D-принтерах. У червні 2020 року заводи продовжили роботу.
Своє 75-річні компанія традиційно відзначає новим досягненням. У ювілейний рік інноватори JCB впритул зайнялися тестуванням на власних кар’єрних полігонах першого в історії будівельної промисловості екскаватора, який працює на водні, який багато хто вважає паливом майбутнього.